miércoles, 9 de junio de 2010

Projecte final

Hot Potatotes CULTURA POPULAR CATALANA

INTRODUCCIÓ

Per la confecció del projecte final d’Habilitats Comunicatives hem escollit el Hot Potatoes, que és un conjunt de programes de creació d’exercicis autocorrectius.

Els exercicis van destinats a alumnes de Primer de Primaria.

El tema en que es centra el nostre projecte, és la Cultura Popular Catalana. Hem escollit aquest perquè creiem que és essencial que els alumnes residents a Catalunya, coneguin els elements i tradicions que formen part de la nostra història. Creiem que si no es fomenta aquest tema, amb el pas dels anys es poden anar perdent tradicions i no ho hem de permetre ja que això és el que enriqueix la nostra terra.

HOT POTATOES

Hem escollit el Hot Potatoes perquè és una forma més amena i dinàmica per treballar continguts curriculars. Ja que, avui en dia és bàsic l’ús de recursos multimèdia en l’educació, degut a la gran expansió d’aquests, és important treballar-los tant mestres com alumnes.

Cal destacar que l’ús de recursos multimèdia, és una eina més, perquè no és ni ha de ser la única, en l’àmbit educatiu i per això cal dedicar-hi temps i atenció.

El Hot Potatoes consisteix en cinc activitats diferents que veurem a continuació.

EL NOSTRE PROJECTE

Com hem dit, el Hot Potatoes consisteix en cinc activitats diferents, de les quals nosaltres hem fet quatre. Aquestes són:

J. Cloze: Aquesta activitat consisteix en omplir buits de diferents oracions. Com podem observar, en el nostre projecte tenim una sèrie de dites populars catalanes i/o refranys, els quals s’han de completar. L’alumne té opció d’accedir a una pista en cas de tenir dificultats per omplir els buits existents.

J. Match: Aquesta activitat consisteix en associar conceptes. En aquest cas tenim un seguit de definicions d’elements tradicionals de la nostra cultura que s’han de relacionar amb la resposta correcta.

J. Quiz: Aquesta activitat consisteix en una pregunta amb respostes múltiples, en aquest cas, també centrades en la cultura tradicional catalana.

J. Mix: Aquesta activitat consisteix en ordenar, en aquest cas, una cançó tradicional catalana.

J. Cross: Aquesta activitat consisteix en uns mots encreuats. L’alumne els ha de completar seguint les definicions que té a sota de la graella.

CONCLUSIONS

Aquest projecte ens ha servit, entre altres coses, per ficar-nos un cop més, en el paper de mestres i per posar en pràctica recursos que en un futur utilitzarem molt sovint.

Fins ara hem estat nosaltres els que hem fet activitats d’aquestes i mitjançant aquest projecte, hem descobert l’altra banda, la part de realització i planificació dels exercicis. I el millor de tot és que ens hem divertit fent-ho.

També ens ha servit per entendre la importància de treballar amb recursos multimèdia ja que la incorporació de les TIC a l’aula ha estat molt interessant a nivell educatiu i seguirà evolucionant cada cop més.

Estem satisfetes amb el nostre projecte i,un cop més, en traiem beneficis a nivell personal.

Podeu veure el nostre projecte al següent enllaç: Projecte final


2 comentarios:

LMP dijo...

hola ninetes meves! M'agrada força el vostre projecte final, heu aconseguit crear una bvona activitat a partir del hot potatoes!! Espero que la presentació us surti igual o millor que el porjecte un petonas! Sort i ànims que ja queda poc!

Lídia

Sun dijo...

Em sembla molt ben escollit el tema de les tradicions catalanes. Forma part de la base cultural amb la que creixem, el que ens situa al món diguem-ne, i és important conèixer-la per poder créixer. Ànims amb la vostra feina!

Publicar un comentario