lunes, 3 de mayo de 2010

Il·lustració infantil

Em dic Lydia Fortuna, soc una de les integrants del grup de creació d’aquest bloc i des de molt petita m’ha agradat dibuixar. Poc a poc, sense apartar-me del camí, amb constància, dedicació, i molt d’amor per les coses ben fetes, a la meva ment es va anar construint la meta de ser dibuixant. Amb els anys i gràcies als meus estudis d’il·lustració a la EADT, la sal de la meva vida es va convertir en la meva professió. Soc il·lustradora professional, y a més a més, especialitzada en il·lustració infantil. I em grata molt el fet de pensar que quan acabi els meus estudis d’educació infantil, els recursos per als nens els podré fer jo amb les meves pròpies mans.

M’agraden els colors i dissenyar personatges, i per sobre de tot, fer volar la meva imaginació intentant que els nens facin el mateix. Volia escriure aquesta entrada al bloc per a fer-vos saber una mica més del tema. La vida professional de l’il·lustrador, vers la gran bandada d'imatges de Internet, l’han feta una mica més complicada. Y aquí va la qüestió. Des d’aquest bloc podeu accedir al meu portafoli on-line, on hi trobareu moltes il·lustracions destinades al públic infantil i juvenil. Em de tenir en conte a la hora de buscar recursos per Internet, ja que, no totes les imatges extretes de la Red estan lliures de drets d’autor, per tant, a la hora de buscar recursos per als més petits, sobretot en el cas de les llars d'infants i biblioteques d’arreu d’Espanya, em de tenir en conte aquest factor. La majoria d’imatges, no pel fet d’estar penjades a Internet les pots utilitzar, per que poden tenir drets d'autor o copyright. Per tant, sempre que vulguem algun dibuix per als mes petits, per a l’escola, o per a imprimir, les haurem de buscar a un banc d'imatges dels múltiples que hi podem trobar, on, en aquests, les col·leccions estan lliures de drets, on l’autor d’aquestes ja ha cobrat la seva feina i per tant, son gratuïtes i es poden difondre. Si voleu agafar alguna altra imatge que no estigui a un banc d’imatges, haureu de demanar permís al seu autor.

Acabo la entrada amb un dels meus últims treballs d’il·lustració, d’educació infantil, realitzat per a TECLETES, (Associació de Mares de Tarragona), un espai on podeu assistir a multitud de xerrades destinades a pares i mares, o inscriure als vostres fills a tallers d’educació i art.


Tecletes en formació

2 comentarios:

AraDiP dibuix i pintura dijo...

Quins dibuixos més macos! l'estil és molt adequat per l'entorn infantil. Fins i tot, podrien ser il·lustracions de llibres de text
;)

Sun dijo...

M'agraden molt les teves il·lustracions! Espero que et segueixin sortint molts projectes i poder trobar els teus cartells, etc. per la ciutat.

Publicar un comentario