miércoles, 12 de mayo de 2010

LES CACERES DEL TRESOR

Internet s’ha convertit en un recurs importantíssim d’obtenció d’informació i si se’n fa un bon ús és una porta oberta al món. En els últims anys cada cop són més les persones i les professions que utilitzen Internet per als seus fins, la docència no podia ser diferent. La introducció de les Noves Tecnologies de la Informació a les aules ha produït un canvi, tant en la metodologia d’ensenyament com amb els materials que s’utilitzen. Un recurs que cada cop utilitzen més els mestres són les caceres del tresor.

Què són les caceres del tresor?

Són un recurs educatiu mitjançant el qual els mestres formulen una sèrie de preguntes que els alumnes hauran de respondre consultant un seguit de pàgines web facilitades pel mateix docent. Al final, solen incloure una última pregunta on la resposta no apareix directament a les pàgines consultades. D’aquesta manera el mestre pot valorar si hi ha hagut un aprenentatge satisfactori, tant en coneixement sobre el tema tractat com en la utilització dels recursos d’Internet. La seva aplicació a l’aula, obre un ventall molt ampli de possibilitats didàctiques. A més, és una forma de treballar més àgil, pràctica i amena pels alumnes , adequant l’aprenentatge amb les capacitats i edat de cada nen, tot creant un aprenentatge divertit i dinàmic.

Estructura

Una cacera del tresor està formada per:
  • Una capçalera, on s’introdueix el títol de l’activitat, l’àrea i el nivell educatiu al que va dirigit. També poden incloure’s imatges, dibuixos, fotografies, etc.
  • Una introducció on es dona la informació necessària per dur a terme la cacera. És important fer-la atractiva per despertar l’interès dels alumnes
  • Una sèrie de preguntes que els alumnes hauran de respondre després de fer una cerca per Internet
  • Els enllaços, que són les pàgines web seleccionades pel docent i on l’alumne haurà de navegar per respondre les preguntes plantejades.
  • La gran pregunta que du a l’alumne a aplicar els coneixements adquirits i les habilitats apreses per tal de resoldre-la.
  • Unes pautes d’avaluació, per poder puntuar les respostes i conseqüentment les habilitats en la búsqueda d’informació
  • Els crèdits, on s’exposa la procedència de les imatges, fotografies, textos, etc. utilitzats i incloure els agraïments.


Click per ampliar




Tot seguit afegim alguns enllaços d’exemples de caceres del tresor:

Educació infantil


Educació primària


Educació secundaria


En definitiva, una cacera del tresor és un recurs molt satisfactori d’aplicar a les aules, vivim en una societat on Internet està a l’ordre del dia i introduir el seu us a l’ensenyança no només és curiós o divertit, sinó també necessari. És important familiaritzar els infants en l’ús de les TAC des de ben petits i que d’aquesta manera aprenguin a obtenir i gestionar la informació.

Adreces d’interès:

aula21.net


edutec.rediris.es

xtec.cat

0 comentarios:

Publicar un comentario